Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Fogyasztói értékelések gyűjtésének alapelvei

A fogyasztói értékelések gyűjtésének, és megjelenítésének alapelvei

Webáruházunk az informatikai adottságok miatt nem tudja teljes mértékben garantálni, hogy a megjelenítésre kerülő fogyasztói értékelések ellenőrzötten és kizárólag a terméket használó vagy megvásárló fogyasztók által kerüljenek beküldésre. Ugyanakkor, amennyiben az informatikai adottságok keretein belül minden kétséget kizáróan beazonosítható a vásárlás, akkor az adott értékelés a weboldalon „igazolt vásárlás” címkével ellátva kerül megjelenítésre a lentebb bemutatott alapelvek mentén.

1. Befolyásmentes értékelések

Az értékeléseket a fogyasztóktól mindennemű ellenérték (vásárlási kedvezmény, kupon, stb.) felajánlása nélkül gyűjtjük be. Ez természetesen nem zárja ki, hogy fogyasztóink egyéb tevékenységét, adott esetben, kuponokkal ösztönözzük, mint pl. regisztráció vagy bizonyos összegnél magasabb vásárlás.

2. A tényleges vásárlói minőség feltüntetése

A rendelkezésünkre álló informatikai háttérrel nem tudjuk teljes mértékben garantálni, hogy kizárólag igazolt vásárlótól származó értékelés kerüljön a webáruházban beküldésre és megjelenítésre. Amennyiben minden kétséget kizáróan igazolni tudja rendszerünk a vásárlás tényét, ez külön megjelenítésre kerül. Az „igazolt vásárlás” címkét a rendszer két esetben tudja egyértelműen az értékeléshez rendelni:

a.) Amennyiben a vevő a rendelését bejelentkezett vásárlóként adja le, majd ezután a megvásárolt terméket értékeli.
b.) Amennyiben a vevő az értékelését a webáruház által opcionálisan kiküldött véleménykérő automatizmuson keresztül adja le.

Előfordulhat viszont, hogy egy tényleges vásárló nem bejelentkezve, vagy nem a véleménykérő automatizmuson keresztül adja le értékelését. Ebben az esetben még akkor sem jeleníthető meg az „igazolt vásárlás” ténye, ha egyébként az minden kétséget kizáróan fennáll.

3. Nem csak termék értékelés

Az értékelések nem feltétlenül minden esetben vonatkoznak magára a termékre, előfordulhat, hogy a webáruházunkat értékelik, különösen igaz lehet ez a kizárólag csillagok használatával, szöveges értékelő rész nélkül adott értékelésekre.

4. Az értékelések sokszínűsége

Nem válogatunk az értékelések között oly módon, hogy kizárólag a pozitív értékeléseket jelenítjük meg. 

5. Az értékelések kereshetősége

Lehetővé tesszük a fogyasztók számára, hogy az értékelések között különböző paraméterek (időrendi sorend, legjobb/legrosszabb értékelések) alapján keressen.

6. Valótlan értékelések tilalma

Szigorúan tilos a termékeink népszerűsítése érdekében valótlan fogyasztói értékelések vagy ajánlások beadása a rendszerünkbe és ezzel harmadik személyeket sem lehet megbízni. 

7.Mikor törlünk értékeléseket?

Töröljük azokat a fogyasztói értékeléseket, amelyek az alábbi tilalmak bármelyikébe ütköznek:

  • Tilos terméket/szolgáltatást reklámozni!
  • Tilos harmadik fél szellemi tulajdonára vonatkozó információkat (például márkanevet, kereskedelmi nevet) megjeleníteni az értékelésben! 
  • Tilos fajgyűlölő, idegengyűlölő, obszcén, bántó, agresszív, fenyegető, félelemkeltő, gyűlöletkeltő hátrányosan megkülönböztető szavakat és személyiségi jogokat sértő szöveget használni az értékelésben!
  • Tilos személyes adatokat (nevet, email címet, telefonszámot) megjeleníteni a fogyasztói értékelésben!

8. Moderáljuk-e a hozzánk beérkező termékértékeléseket?

Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy a hozzánk beérkező termékértékeléseket nyelvhelyességi/ helyesírási szempontból moderáljuk, az esetlegesen előforduló helyesírási hibákat javítjuk. E mellett moderáljuk a harmadik fél szellemi tulajdonára vonatkozó információkat (például márkanevet, kereskedelmi nevet) az értékelésben, illetve a 7. pont szerinti tilalmakba ütköző vélemény részleteket.

9. Az értékelést író fogyasztók figyelmébe

Az értékeléseket író fogyasztókat az alábbi ajánlások megfontolására kérjük:

  • Az értékelés valós információkat tartalmazzon és korrekt módon segítse a többi fogyasztót a vásárlási döntésének meghozásakor.
  • Az értékelés írja le az értékelt termék előnyeit/hibáit is (technikai minőség, esztétikai megjelenés, stb.).
  • Az értékelés tartalmazhatja a Felhasználó saját tapasztalatait, illetve a termékre vonatkozó fejlesztési javaslatait/ötleteit.
  • A vélemény kizárólag a termékre vonatkozhat, és nem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokra (házhozszállítás, a termék elérhetősége, stb.) vagy az eladóra.

10. Webáruházunk a fogyasztói értékeléseket az alábbi módon gyűjti:

Weboldalon keresztül az „értékelést írok” gombra kattintva leadott értékelések. A webáruház opcionálisan véleménykérő automatizmuson keresztül emailben értékelő linket küldhet a vásárlóknak. Utóbbit természetesen mindennemű ellenérték (vásárlási kedvezmény, kupon) felajánlása nélkül!