Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Alvómaszkok, szempárnák

Az alvómaszkok az egészséges alvás természetes kiegészítői olyan esetekben, amikor a fény kizárására máshogyan nincs lehetőség.

Ilyen alkalom lehet egy hosszabb utazás, ismeretlen helyen alvás (ezzel sokan küzdünk), vagy egy megfelelő sötétítéssel nem rendelkező hálószoba, szállodai szoba. De ugyanúgy jó szolgálatot tehet egy alvómaszk, ha lefekvés előtt a partnered vagy a szobatársad még olvas vagy tévét néz melletted, miközben te már aludnál, és zavar a fény.

Válogass extra puha és gyönyörű alvómaszkjaink között, zárd ki az alvás közben zavaró fényeket, ébredj nyugodtan és kipihenten!

Minden alvómaszkunk egészségpénztárra is elszámolható az OTP Egészségpénztárnál!

Ha rendelkezel náluk tagsággal, nem kell mást tenned, mint a megrendelés során az OTP Egészségpénztár nevére kérni a számlát, és rendelés során meg kell adnod a tagi azonosítódat. Az elszámolás részletes információit itt találod: EP útmutató

Bátran nézz körül webáruházunkban és blogunkban! Nálunk számos alvást segítő megoldást találsz egyedileg és nagy szakértelemmel válogatva: különféle horkolásgátlók, alvásterápiás súlyozott takarók, anatómiai párnák, alvómaszkok, füldugók, a pihentető alvást segítő cikkek, vitaminok, illóolajok és más szuper eszközök, készülékek várnak  smiley

Rendezés:

Alvómaszkok, szempárnák, szemfedők a pihentető alváshoz

Bár az emberiség a fejlődése során igyekezett újabb és újabb módon elkerülni a sötétséget (például megtanult tüzet gyújtani, feltalálta a gyertyát és az izzólámpát, stb.), napjainkban a fények tömkelege már inkább károsan hat - már ami az egészséges alvásunkat illeti. Manapság éjszakai nyugalmunkat megannyi fényforrás zavarhatja: az utcáról beszűrődő állandó fény, az ablakunk előtt elhaladó autók, a tévé és a telefon (kék) fénye. Kimutatható, hogy az átlagos alvással töltött idő egyre csökken. Az emberek nagy része rendszeresen napi 7 óránál kevesebbet alszik, amin egy kis odafigyeléssel könnyen lehet változtatni.

A fény hatása a cirkadián ritmusra

Minden embernek megvan a saját cirkadián ritmusa, mely az ébrenlét és az alvás váltakozását határozza meg. Ezt a ritmust a fény jelentősen befolyásolja, így ebben a fénnyel teli világban egyre nehezebb a testnek követnie a megfelelő ritmust, az alvás és ébrenlét kielégítő váltakozását. 

Alvás közben a fény megzavarja, felborítja a cirkadián ritmust, késlelteti és csökkenti a melatonin termelést. Nehezebbé válik az elalvás, vagy éppen a beszűrődő fények hatására éjszaka gyakran felébredhetünk. A nem megfelelő minőségű és/vagy mennyiségű alvás káros hatásai különféle testi és lelki betegségekhez vezethetnek.

Az alvómaszkok előnyei, hatásai a mély alvásra

Különböző tanulmányok kimutatták, hogy az alvómaszkok használata növeli a REM fázisban töltött alvást, csökkenti a stresszhormon (kortizol) termelését, mellyel párhuzamosan arra ösztönzi a szervezetet, hogy több alváshormont (melatonin) állítson elő.

Röviden összefoglalva, az alvómaszkok használata során ezekben a pozitív hatásokban részesülhetünk:

  • Segíthet gyorsabban elaludni
  • Javíthatja az alvás minőségét
  • Zavaró fényekkel teli környezetben is lehetővé teszi az alvást

Hogyan válasszunk alvómaszkot?

A megfelelő alvóamszk, szemfedő kiválasztásakor az alábbiakra figyelj:

  • Lehetőleg zárja ki teljesen az összes fényt
  • Puha, kényelmes és légáteresztő anyagból készüljön
  • Pántja legyen állítható, stabilan illeszkedjen a fejre, akadályozza meg a leesést, elforgást
  • Ne nyomja kényelmetlenül a szemet

Termékkínálatunk minden darabja megfelelő elsötétítést garantál viselőjének. Alapanyaguk selymesen kényelmes viseletet, az állítható pánt pedig stabil tartást biztosít, így ezekkel az alvómaszkokkal garantáltan pihentető és egészséges alvásban lehet részed.