Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Súlyozott takaró - a természetes, gyógyszermentes alvás segítő megoldás

Nehezen alszol el, gyakran vagy feszült elalvás előtt, netán egész éjjel álmatlanul forgolódsz? Fedezd fel, hogyan segíthet a súlytakaró természetes, gyógyszermentes módon javítani az alvásminőségeden!

Mi az a súlyozott takaró?

Ez egy olyan alvás-terápiás eszköz és kiegészítő, amely a mélynyomásos stimuláció (DPS) jótékony hatásának köszönhetően ötvözi a kényelmet és a terápiás előnyöket, mint például a mélyebb és nyugodtabb alvás, valamint a stressz csökkentése.

Kutatások bizonyítják, hogy a testre gyakorolt finom nyomása természetes módon növeli a szerotonin és melatonin termelését, sőt, csökkenti a stressz hormon (kortiozol) termelését a szervezetben. Alvás közben alá bújva mély biztonságérzetet és nyugalmat kelt. A takaró használata oldja a szorongást és a stresszt, elősegíti a mélyebb, nyugodtabb alvást, a különféle okból fennálló alvászavarokat enyhíti, vagy akár meg is szüntetheti.

Miben tud segíteni neked egy ilyen takaró?

  • Csökkenti a stresszt: a mélynyomásos stimuláció (DPS) elősegíti a relaxációt, csökkenti a stresszt és a szorongást.
  • Javítja az alvásminőséget: a takaró hatása fokozza a jó közérzetért és alvásért felelős hormonok termelődését, elősegítve ezzel a nyugodt és zavartalan éjszakákat.
  • Hosszabb alvásidőt biztosít: a takaró használói kevesebb forgolódásról, éjszakai megébredésről számolnak be, zavartalanabbá válnak az éjszakák, nőtt az alvással töltött idő.
  • Különleges komfortérzetet nyújt: a takaró súlya kellemes érzetet biztosít, mintha egy meleg ölelésben aludnál.
  • Energikusabb lehet a nappalod: a hosszabb alvás, valamint a mélyalvás fázis megfelelő fenntartása növeli a napközbeni energiaszintet, javul a figyelem és koncentráció, a munkahelyi vagy iskolai teljesítmény.

A súlytakaró tehát nem pusztán egy átlagos ágynemű, hanem egy a testet gravitáció-szerűen átölelő terápiás eszköz az alvás minőségének és mennyiségének a javítására tervezve. Pozitív hatásait a kutatási eredményeken túl vásárlói visszajelzések is igazolják. 

Kiknek ajánlott? 

Bárki számára, aki javítani szeretne alvásminőségén, legyen szó felnőttekről vagy gyermekekről. Különösen ajánlott:

  • Alvászavarokkal küzdőknek
  • Stresszes, szorongó életmódot élőknek
  • Krónikus fájdalom, menopauza esetén
  • ADHD, autizmus spektrumzavarral élőknek
  • Bárkinek, aki mélyebb, pihentetőbb alvásra vágyik

Hogyan válassz a súlyozott takarók közül?

A választás során vedd figyelembe a testsúlyod 8-12%-át mint ideális súlyt. Fontos, hogy kényelmesen érezd magad alatta, ezért, ha bizonytalan vagy, inkább válassz kisebb súlyt. Fordíts figyelmet a takaró anyagára és felépítésére is, hiszen nem csak pár éjszaka során, hanem hosszú távon szeretnéd azt használni. Válassz környezet és bőrbarát anyagból készült, tartós, és megfelelően rétegzett terméket! Ha kérdésed van, készséggel állunk rendelkezésedre, hogy megtaláld a számodra tökéletes takarót.

Fedezd fel kínálatunkat!

Egyedi fejlesztésünk, a MORGEN Blankets® termékcsalád természetes, öko-tex minősítésű alapanyagokból készül, és a szükséges tanúsítványokkal is rendelkezik. Egészségpénztári elszámolási lehetőséget biztosítunk, ebben partnerünk az OTP Egészségpénztár.

Takarónk minden évszakra és éjszakára tökéletes választás azoknak, akiknek nem megy könnyen az alvás. Hosszú évek tapasztalatát felhasználva csakis kiváló minőségű anyagokkal dolgozunk, így garantálva a tartós használatot. Gyermekek és felnőttek részére egyaránt széles súly választékban találsz nálunk az egyéni adottságokhoz igazodó súlyozott takarót akár az egész család számára. Így mindenki egyedi és tökéletes alvás-élményben részesülhet. Raktárról, azonnali szállítással.

Olvass további hasznos információkat és használati tippeket lentebb. Sőt, nézz körül webáruházunkban! Számos más, alvás segítő megoldást is találsz egyedileg és szakértelemmel válogatva (anatómiai párnák, alvómaszkok és füldugók, alvást segítő vitaminok, illóolajok és más szuper készülékek.)  wink

Rendezés:

Miben különbözik a súlyozott takaró a hagyományos paplanoktól?

A súlyozott takaró töltetében egy extra súly réteg kerül elhelyezésre. A réteg célja, hogy plusz nyomást gyakoroljon a testedre és a bőrödre, és ezáltal enyhítse a szorongást, nyugtalanságot, sőt, akár bizonyos betegségek és rendellenességek kellemetlen tüneteit is! A hagyományos paplanoknak ilyen hatása nincs, és általában szintetikus anyaggal vagy tollal töltik meg őket.

A takaró hatása az úgynevezett mélynyomásos stimuláción alapul. Több kutatás is kimutatta, hogy segíti a jó közérzetért és a pihentető alvásért felelős hormonok termelődését, egyúttal csökkenti a stresszhormon előállítását a szervezetedben. Ily módon támogatja a tested és lelked ellazulását, a relaxációt, a mély és pihentető alvást.  

Négy évszakos használat

Míg a hagyományos takarók általában külön nyári és téli verzióban léteznek, a MORGEN Blankets® súlyozott takaró 7 rétegű felépítésének köszönhetően télen-nyáron használható, úgynevezett négy évszakos kivitelben készül az alábbi főbb jellemzőkkel:

MORGEN súlyozott takarók anyaga, jellemzői

  1. Takaróink természetes, környezetbarát és öko-tex minősítéssel rendelkező alapanyagból készülnek ellenőrzött forrásból, tanúsítványokkal igazoltan. 
  2. Elkötelezettek vagyunk az egészség és a környezet védelme mellett. Ezért takaróink tartósak, az alkalmazott anyagok pedig mentesek az egészségre ártalmas összetevőktől.
  3. Hogy ne zavarja alvásodat a takaró töltetének zörgése, mi nem használunk műanyagot: a terápiás súlyt apró szemű hipoallergén üveggyöngy granulátum biztosítja. 
  4. A töltet stabilan tartását és a súly megfelelő eloszlását a takaró speciális 7 rétegből álló kialakítása, valamint az erős varrás garantálja.
  5. A terápiás súly a lehető legkisebb egységekre van osztva, továbbá nem mozdul el, nem "vándorol" a takarón belül, és nem szivárog ki belőle. 
  6. A takaró felépítése biztosítja a megfelelő átszellőzést, valamint az ideális hőmérsékletet télen-nyáron. De választhatsz hozzá téli vagy nyári egyedi huzatot is kiegészítőként. Sőt, a paplan huzatokat úgy alakítottuk ki, hogy azok a takaró szélein elhelyezkedő hurkokhoz rögzíthetők legyenek. Így annak kezelése maximálisan kényelmessé válik, még a nagy súlyú takarót is könnyebb áthúzni, és az ágyat megvetni.
  7. Széleskörű súly- és méret választékban elérhetők takaróink mind gyerekek, mind pedig a felnőttek részére a testsúlyhoz, valamint gyermekek esetén az életkori adottságokhoz igazodva. 

 

A súlyozott takaró hatása, és használati tippek

A takaró használatának a legszembetűnőbb hatása a szorongás, nyugtalanság és stressz enyhítése, csökkentése lehet. Alvásterápiás kellemes nyomása enyhíti a feszültséget, nyugtatólag hat a testre és a lélekre. Nemcsak az elalvást segítheti, hanem a mély alvásfázis megfelelő fenntartását is.

Mindez pedig hozzájárul a napközbeni energiaszint növeléséhez, a figyelem és koncentráció, valamint a megfelelő teljesítmény fenntartásához.

Tudtad, hogy Svédországban több mint 15 éve használják az egészségügyben gyerekek és súlyos alváshiányban szenvedő felnőttek esetén is?

Extra tippünk: Bár a súlyozott takaró elsősorban éjszaka, az alvás javításához, a gyakori ébredések, forgolódás megakadályozásához ajánlott, sokan használják a test köré tekerve kellemes relaxációs nehezékként a kanapén való üldögéléshez, olvasáshoz, tévé nézéshez is. Utóbbi segít jobban ráhangolódni az alvásra, ellazít már az ágyba bújást megelőzően.

Ha először használsz súlyozott paplant, javasoljuk, hogy kezdetben rövidebb időközönként alkalmazkodj a súlytöbblethez (különösen igaz ez a nagyobb súlyú paplanokra). Ahogy a test hozzászokik a súlyhoz, fokozatosan növelhető az idő. A súlytöbblethez való alkalmazkodás a legtöbbeknél azonnal megtörténik, míg másoknál néhány napig, vagy hétig eltarthat. Így használd:

Kinek ajánlott a súlyozott takaró használata?

Magyarországon a nehezített takarók használata viszonylag új keletű jelenség, külföldön már régebb óta használják. Vizsgálatok kimutatták és a vásárlói vélemények is megerősítették, hogy hatásos:

  • az alvászavarok,
  • álmatlanság,
  • stressz,
  • és feszültség enyhítésére.

Ajánlott esetek, javallatok súlyozott takarókhoz

Sőt, a súlyozott takarók használata pozitív hatással lehet a következő esetekben is:

  • ADD és ADHD
  • Autizmus spektrumzavar
  • Szenzoros integrációs zavar
  • Asperger szindróma
  • Nyugtalan láb szindróma
  • Kemoterápia által okozott alvászavarok
  • Menopauza
  • Alzheimer kór, Parkinson kór

Kinek nem ajánlott?

A takaró használatának nagyon kevés kockázata van. Nem javasoljuk azonban használatát babák és olyan kicsi gyermekek esetén, akik önállóan nem képesek még biztonsággal mozgatni a takarójukat. Hanszálata kapcsán kérd ki orvosod véleményét: klausztrofóbia esetén, csökkent a szív-, és tüdőkapacitás, légzési nehézség, csökkent izomműködés esetén, vagy ha babát vársz!

Súlyválasztási tanácsok

A takaró súlya optimális esetben a testsúly 8-12%-a. Mivel mindenkinek más lehet az egyéni ízlése, ezt is célszerű figyelembe venni súlyválasztáskor, így az egyéni ízlés függvényében választható az ajánlottól eltérően alacsonyabb, vagy magasabb súly is. 

  • Aki először használ súlyozott paplant, annak javasolt a testsúly maximum 10%-hoz legközelebb eső súlyt választania.
  • Két méret között középen lévők esetén inkább javasoljuk a könnyebb súly választását, kivéve, ha biztosak abban, hogy a nehezebb paplanokat részesítik előnyben.
  • nagyobb súlyú paplanok esetén azt is javasoljuk figyelembe venni, hogy ezeknek a súlyoknak a mozgatása már komolyabb fizikai erőt is igényel, így akinek ez gondot okozhat bármilyen oknál fogva, annak érdemesebb lehet inkább alacsonyabb súlyt választani.
  • Érdemes megfontolni, hogy komolyabb, vagy régóta tartó alvási problémák esetén indokolt az inkább nagyobb, míg enyhébb alvási problémák esetén elegendő a könnyebb paplan választása.

De miért is fontos a megfelelő alvásminőség?

Mindennapjaink során stresszt okozhat bármilyen veszélyhelyzet, fenyegetettség, vagy egyszerűen csak a hétköznapi emberi kapcsolatok során kialakuló konfliktusok, mint például munkahely, család, párkapcsolat. A mai felgyorsult világ szintén jelentős hatással van nyugalmunkra: a tömeg, a telefon képernyőjén megjelenő folyamatos értesítések, a közösségi média állandó jelenléte károsan hat rá. Egyre kevesebb dolog van, ami nem okoz tartós stresszt az életünkben. Ha hosszú ideig ki vagyunk téve ennek, a káros hatásokat előbb vagy utóbb testünk és lelkünk is megtapasztalja, számos betegség kialakulásához vezethet. A legelső tünet a kevés, vagy nem megfelelő minőségű alvás, mely jelentősen befolyásolja napközbeni munkavégzésünket, koncentráló képességünket és hatékonyságunkat. A krónikus alváshiány már rövid távon is negatívan hat a memóriára, koncentrációra, később pedig számtalan egészségügyi problémához vezethet, mint például a magas vérnyomás, elhízás, cukorbetegség, szívbetegségek.

A súlyozott takaró testet körbe ölelő mélynyomásos terápiás hatása támogatja az ellazulást, mély álomba merülést, valamint a zavartalan éjszakai átalvást. A takaró súlya által keltett nyomás olyan kellemes érzés, mint egy melengető, puha ölelés.  heart

További hasznos tanácsaink elalváshoz

A súlyozott takaró beszerzésével már egy határozott lépést tehetsz az alvásminőséged és egészséged javítása felé. E mellett az alábbi dolgokra érdemes kiemelten figyelned:

  • Feküdjünk le időben, lehetőleg időzítsük az éjszakai alvásunkat este 10 és reggel 6 óra közé,
  • Kerüljük a kék fényt kibocsátó elektromos eszközök használatát lefekvés előtt 1-2 órával: TV, okos telefon, számítógép, laptop,
  • Mindig friss levegő legyen a hálószobában,
  • Legyen teljes sötétség a megfelelő szintű melatonin termelődéshez,
  • Megfelelő külső alvási hőmérséklet (ajánlott a hálószobát 18-21 fok között tartani),
  • Kerüljük a szervezetünket felpörgető italokat: energiaital, alkohol, kávé, kóla, fekete és zöld tea, stb.,
  • Időzítsük a vacsorát lefekvés előtt 2-3 órára, és könnyen emészthető ételeket fogyasszunk,
  • Ne sportoljunk közvetlen lefekvés előtt, mert a fizikai aktivitás is felpörgeti a szervezetünket,
  • Helyezzük magunkat kényelembe, válasszunk megfelelő alátámasztású matracot és párnát, illetve alvást segítő takarót