Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

pihentető alvás

Elalvás előtti szorongás: mi mindentől félünk és hogyan küzdjünk meg vele?

2024. 03. 19. 15:12:13

Az esti órák sokak számára nem csak a pihenés, hanem a napi stressz és aggodalmak levezetésének időszakát is jelentik. Többek között ezért is az elalvás előtti szorongás egy gyakori jelenség, amely akadályozza a nyugodt alvást, sőt komoly hatással lehet a mindennapi életminőségre. 

De vajon mi áll ennek a jelenségnek a hátterében, és hogyan kezelhető? Mutatjuk cikkünkben!

A mélynyomásos stimuláció (DPS) hatása az alvásminőségre

2024. 02. 20. 14:15:41

Az alvásminőség javítása évezredes emberi törekvés, melynek modern megközelítése a mélynyomásos stimuláció (DPS) alkalmazása. A DPS egy terápiás technika, amely a testre gyakorolt nyomáson keresztül elősegíti a relaxációt és javítja az alvásminőséget.

Kutatások bizonyítják, hogy a DPS jelentős segítség lehet az alvászavarok kezelésében, a stressz és szorongás csökkentésében, valamint az általános jóllét elősegítésében.

Altató helyett: Természetes megoldások a pihentető alvásért altató nélkül is!

2024. 02. 06. 10:01:57

Egyre több ember küzd alvásproblémával, ezzel párhozamosan egyre nagyobb figyelmet kapnak a természetes, gyógyszermentes, akár alternatív alvás segítő megoldások.

Az altatók használata ugyanis hosszú távon számos káros hatással járhat (részeltek a cikkben). Ezért érdemes fontolóra venni azokat a természetes alvás segítő megoldásokat, amelyek segíthetnek jobban aludni, anélkül, hogy gyógyszerekhez kellene nyúlnod.

Lélegezz egészségesen! Avagy minden, amit a szájlégzésről tudnod kell: káros hatások, megoldási módok

2023. 11. 14. 16:11:31

Az életünk számos részletére odafigyelünk az egészségünk érdekében, de gyakran elfeledkezünk az egyik alapvető funkcióról: a légzésről. A szájlégzés - bár sokan nem tulajdonítanak neki kellő figyelmet - komoly káros hatásokkal járhat az egészségünkre. 

Napjainkban egyre inkább teret hódít az orrlégzés népszerűsítése és helyes technikájának oktatása. Az élsportolók, köztük a Manchester City futballistája, Erling Haaland, egyre gyakrabban hívják fel a figyelmet ennek az egyszerűnek tűnő, ám rendkívül hatékony lélegzéstechnikának az előnyeire.

A jó alvás feltételei: gyorstalpaló a pihentető éjszakákért

2023. 08. 10. 12:45:50

Az alvás nem csupán a mennyiségről szól, hanem a minőségről is. Az életünk jelentős részét alvással töltjük, és ennek minősége meghatározó szerepet játszik mindennapi teljesítményünkben, mentális jólétünkben és általános egészségi állapotunkban.

De vajon mik azok a lényeges tényezők, amelyek egy jó alvás alapját képezik? Ebben a cikkben felfedjük a jó alvás feltételeit, hogy segítsünk neked elérni az optimális pihenést és napi regenerációt.

Biztonságos-e minden este füldugóval aludni?

2022. 12. 07. 10:25:44

Sokan felteszik ezt a kérdést. Mindenki tudja, hogy a füldugók hasznosak a zavaró zajok ellen, ezért alváshoz is előszeretettel használják őket. Ugyanakkor felmerülhet, hogy biztonságos-e minden este füldugóval aludni?

Olvass tovább, bejegyzésünkben sorba vesszük a füldugóval alvás előnyeit, lehetséges mellékhatásait, és a különféle füldugó típusok jellemzőit, és tanácsokat is adunk helyes használatukhoz.

9+1 alvást segítő készítmény, ami még a legrosszabban alvóknak is segíthet átaludni az éjszakát!

2022. 10. 04. 22:05:33

Ha egy kis extra segítségre van szükséged az esti elalváshoz, mutatunk 9 + 1 természetes alvást segítő készítményt, melyek segítségedre lehetnek.

A megfelelő mennyiségű alvás hihetetlenül fontos az egészség szempontjából. A jó alvás elősegíti a testünk és az agyunk megfelelő működését, javíthatja a tanulást, a memóriát, a döntéshozatalt és még a kreativitást is! Mi több, az elégtelen alvás összefüggésbe hozható az olyan betegségek magasabb kockázatával, mint a szívbetegség, a cukorbetegség és az elhízás. Mindezek ellenére az alvás minősége és mennyisége történelmi mélyponton van, és egyre többen forgolódunk álmatlanul éjszakákon keresztül

Az egészséges alváshigiénia és alvási rutin kialakítása

2022. 09. 05. 19:22:53

A megfelelő alváshigiénia és egy következetes lefekvés előtti rutin kialakítása és betartása sokat segíthet az alvásminőség javításában. Extra bónuszként pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy másnap kipihentnek és ébernek érezd magad.

Lehet, hogy elsőre könnyebb mondani, mint megtenni, azonban lent írtak megfogadása jelentősen hozzájárulhat az alvásod javulásához.

7 nyugtató légzőgyakorlat a jobb alvásért

2022. 07. 29. 14:02:29

Bejegyzésünkben összegyűjtöttünk néhány népszerű és hatásos légzőgyakorlatot, melyek támogatják a könnyebb elalvást, csökkentik a stresszt és a szorongást, és általánosságban is pozitívan hatnak közérzetre.

A bemutatott hét nyugtató légzéstechnika könnyedén elvégezhető elalvás előtt, vagy ha éjjel felébredve álmatlanul forgolódsz. A légzőgyakorlatok az alvási rutin, az elalvás előtti időszak tökéletes kiegészítői lehetnek.

Érdemes minél többet kipróbálni közülük, hogy megtaláld a kedvencedet, a számodra legmegfelelőbbet!

Alvás segítő tippek – hatékony és kipróbált módszerek az alvásszakértők tollából

2022. 07. 22. 16:57:35

Szeretnéd tudni, hogy milyen hatásos, és könnyedén bevethető alvás segítő tippeket és tanácsokat adnak az alvászavarokkal részletesen foglalkozó alvásszakértők? Mi alaposan körbejártuk, és sok-sok alvás segítő tippet gyűjtöttünk össze bejegyzésünkben:

  1. Tippek az elalvás előtti időszakra
  2. Ötletek a hálószoba és az ágy kialakításához
  3. Napközbeni alvás segítő trükkök, és végül
  4. Mit tegyünk, ha mégsem megy az alvás?