Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Népszerű és gyors elalvás technika: merülj álomba 120 másodperc alatt a katonai módszerrel!

Népszerű és gyors elalvás technika: merülj álomba 120 másodperc alatt a katonai módszerrel!

Szeretnél megismerni egy villámgyors és kipróbált elalvás technikát? Több időt töltesz azzal, hogy próbálkozol álomba merülni, mint azzal, hogy ténylegesen aludnál? Nem vagy egyedül! 

A görcsös próbálkozás már önmagában szorongást, sőt az alvással kapcsolatos idegességet, az álmatlanság miatti negatív energiák körforgását idézheti elő. Ha már régóta így működik alvásod, az rendszeresen, napokon, sőt heteken keresztül is ébren tarthat, megakadályozva a gyors elalvást. Segíthet viszont megtörni az ördögi kört egy népszerű és gyors elalvás technika, a katonai módszer.

Gyors elalvás 120 másodperc alatt

Csoda kell ahhoz, hogy ilyen gyorsan, egy szempillantás alatt elaludj, de a katonai módszerrel, és szorgalmas gyakorlással végül eljuthatsz akár a szupergyors 10 másodpercig is!

A módszer előkészületekkel együtt és amíg nincs kellően begyakorolva 120 másodpercet vesz igénybe, de állítólag kellő rutint szerezve az utolsó 10 másodperc már elegendő lehet a gyors elalváshoz. A népszerű katonai módszerről először Sharon Ackerman számolt be, a „Pihenj és nyerj: bajnoki teljesítmény” című könyvében.

Bevezetésként képzeld el az alábbi helyzetet: Katonai gyakorlaton vagy, és az alvás luxus. Talán csak néhány órát tudsz pihenni minden nap. És persze semmi sem olyan frusztráló, mint csukott szemmel a hálózsákban feküdni, és várni, hogy történjen valami. Teljesen kimerültél. Három órán belül fel kell kelned és elindulni a csatába. Közben zavarnak a körülötted állandóan morajló zajok. A kényelmetlen fekhely miatt fáj a csípőd, vagy más testrészed. Mindezek tetejében a nap eseményeit játszod le újra és újra a fejedben. Tudod, hogy ha nem alszol, elég hamar kiégsz. Rossz döntéseket fogsz hozni. Cserben fogod hagyni az embereket, és ez felelősséggel fog járni. Ismerős?

Ez történt az amerikai vadászpilótákkal a második világháborúban. Az amerikai hadsereg tisztán látta, hogy sok pilótája szörnyű, de elkerülhető döntéseket hoz a stressz és az ebből eredő álmatlanság miatt. A katonák fáradtak lettek, és kiégtek a folyamatos stressztől és az alváshiánytól. Teljesen kimerülve sem tudtak pihenni, és nem tudtak aludni. Így a stressz és a fáradtság felgyülemlett, mígnem végzetes hibát követtek el. Az amerikai haditengerészet repülés előtti iskolája tudományos módszert fejlesztett ki arra, hogy éjjel-nappal, bármilyen körülmények között, kevesebb mint két perc alatt el tudjanak aludni pilótái. Hat hét gyakorlás után a pilóták 96 százaléka két perc vagy annál rövidebb idő alatt el tudott aludni. Még kávézás után is, és géppuskalövésekkel a háttérben.

Ha te is követed a gyors elalvás technika lépéseit, az elalvás nagyon egyszerűvé válhat

Tudatosítsd az alvó környezeted

Vedd szemügyre a terepet, ahol aludnod kell. Lehet, hogy épp nem vagy otthon, utazol, vagy más miatt kiszakadtál a megszokott környezetedből. Lehet, hogy a helyszín nem tűnik inspirálónak, vagy alvásra csábítónak, de ez nem probléma. Sőt, ha egyáltalán ki tudod nyújtani a tested, le tudsz feküdni, akkor már jóval előrébb jársz, mint a katonák a terepen.

A kiképzésen a pilótákat megtanították arra, hogy egy széken egyenesen ülve is el tudjanak aludni. Nyilvánvalóan nehéz ilyen helyzetben aludni, amikor nyugtalannak érzed magad. De a pilótáknak csak ez adatott meg. Leültek hát a székekre, lábukat lefektették, és kezüket ernyedten az ölükbe ejtették. Tehát ne feledd, hogy egy matrac, vagy egy szoba, ahol le lehet feküdni, már egy bónusz ebben a módszerben. Elégedj hát meg azzal az alvó környezettel, ami megadatik, tudva, hogy egy szerény szék is megteszi.

Az arcod lesz a kulcsa annak, hogy mindent lelassíts

Most, hogy megvan a kiinduló testhelyzet, minden az arcról szól. Tekints rá úgy, mint érzelmeid epicentrumára. Csukd be a szemed, és lélegezz lassan és mélyen. Ezután lazítsd el minden arcizmod. De ne hunyorogj és ne ráncold a homlokod. A homlokod maradjon kisimult. Engedj el mindent. Lélegezz ki, miközben érezd, hogy az arcod, a szád, a nyelved és az állkapcsod ellazul.

A szemed csukva van, koncentrálj annak ellazítására. Hagyd, hogy a gravitáció ereje húzza lefelé szemeid. Érezd, hogy szemizmaid ellazulnak és élettelenné válnak. Az arc és a szemeid ellazítása, jelzi a tested többi részének, hogy ideje pihenni.

Most a felsőtesteden a sor

Engedd, hogy vállaid olyan mélyre süllyedjenek, amennyire csak tudnak, mintha lebegnének a testeden. 

Érezd, ahogy a tarkód élettelenné válik. Hagyd, hogy az összes izom még lazább legyen. Lélegezz be mélyen. Ezután lassan lélegezz ki, fújd ki az összes feszültséget.

Következnek a karjaid. Kezdj a domináns kezeddel. Ha jobbkezes vagy, koncentrálj a jobb oldali bicepszre. Érezd, hogy ellazul, és leereszkedik a testedre, vagy a matracra. Ha nem érzed, akkor először feszítsd meg, majd engedd el. Tedd ugyanezt az alkaroddal, végül jön a kezed és az ujjaid. Hagyd, hogy nehezéként zuhanjanak testedre. Ismételd meg a folyamatot a másik karoddal.

Már félúton jársz, most jönnek a lábak

Kezdd a jobb lábaddal. Lazítsd el, akár egy holtsúlyt. Tedd ugyanezt a bokáddal és a lábfejeddel. Érezd, ahogy az izmok elernyednek, ahogy a lábad a földbe, vagy a matracra süllyed. Ismételd meg a folyamatot a bal lábaddal.

Az utolsó, de egyben legfontosabb lépés: ne gondolj semmire!

Az utolsó lépés az elméd 10 másodpercre történő kitisztítása. Ne gondolj arra, hogy mi történt aznap, mikor kell felkelned, vagy bármi másra. Ezeknek a dolgoknak a végrehajtása mozgással jár. Ami azt jelenti, hogy elég csak rájuk gondolni, hogy az izmaid önkéntelenül összehúzódjanak.

Ehelyett tisztán kell tartanod az elméd. Ezt legegyszerűbben úgy teheted meg, hogy egy statikus képet képzelsz el. Például, hogy egy kényelmes kanapén fekszel egy koromsötét szobában. Tartsd ezt a képet a fejedben 10 másodpercig. Ha ez nem működik, mondd ki újra és újra a „ne gondolj… ne gondolj… ne gondolkozz” szavakat legalább 10 másodpercig. Ez kitisztítja a gondolatokat, és megakadályozza az agy elkalandozását.

Ha fizikailag ellazultál, és legalább 10 másodpercig gondolataid is pihennek, el fogsz aludni.

Kellő gyakorlással a fenti módszerrel szinte azonnal el lehet aludni. Nem számít, mennyi minden történik körülötted, vagy hogy érzed magad. A módszer képes blokkolni az összes háttérzajt. Megtanítja, hogyan lassítsd le a tested, és kapcsold ki az elméd. A két perces leállás garantált alvássá változtat. Ha a módszer elsőre mégsem működik nálad, akkor lehet, hogy az alapjain kell dolgoznod: a légzésen és az izomlazításon.

Meg kell említeni, hogy bizonyos állapotok, például az ADHD vagy a krónikus szorongás megzavarhatják ennek a módszernek a hatékonyságát. Ezekben az esetekben próbáld ki az alvás segítő tippjeinket, amik az alvási rutin, alvási higiénia és az alvókörnyezet javításában tudnak segíteni.

Tudj meg többet az alvásról!

enlightened További extra alvás segítő tippekért kövesd facebook és instagram oldalunkat, és olvasd rendszeresen a blogunkat Fontos tudnod, hogy az alvás problémáddal nem vagy egyedül. Csatlakozz aludni vágyó közösségünkhöz, és meríts ötleteket a jobb alvás felé vezető úthoz! Hiszen láthatod, hogy átfogóan foglalkozunk az alvási problémákkal, melyekre számtalan szakértelemmel válogatott, természetes, gyógyszermentes alvás segítő megoldást is találsz nálunk.    enlightened

Forrás: https://medium.com/s/story/combat-tested-training-unwind-and-sleep-anywhere-in-120-seconds-27d5307b7606
 

Tartalomhoz tartozó címkék: álmatlanság