Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Az egészséges alvás alapjai

Az egészséges alvás alapjai

A megfelelő táplálkozás és a rendszeres testmozgás mellet az alvás jelenti az egészség harmadik alap pillérét. A jó alvás számos módon javítja az egészséget és az életminőséget.

A minőségi alvás a megfelelő fizikai állapot alapvető feltétele

Ha jól laszol az növeli az állóképességed és teljesítő képességed is. Ezen túl segít a gyulladások, fertőzések leküzsésében, a megfelelő testsúly fenntartásában és a krónikus betegségek elkerülsében is. A nem megfelelő alvás nagyobb valószínűséggel vezet szívbetegségekhez és a 2. típusú cukorbetegség kialakulásához.

A minőségi alvás a mentális egészség alapfeltéte

A megfelelő alvási szokások segítenek abban, hogy a hanglatod és érzelmeid egyensúlyban maradjanak. Ha nem megfelelően alszol, nagyobb valószínűsséggel fogsz depresszióval, vagy idegességgel küzdeni.

Az egészséges alvás segíti a koncentrációt és javítja a memóriát.

Élesíti az agyműködést, ami tiszta gondolkodáshoz vezet. Ez hozzájárul a megfelelő munkahelyi / iskolai teljesítményhez. Ha az alvás sérül, az nveli a feledekéenység és hibázás esélyét a mindannapi tevékenységek során.

Nem utolsó sorban a megfelelő minőségű alvás nagyban hozzájárul biztonságunkhoz

Fokozza az éberséget, és segíti a gyors reakciót. A nem megfelelő alvás balesetekhez vezethet.

Az egészésges alvásnak rengeteg feltétele lehet. Az alábbi három fő szempont betartásával azonban sokat tehetsz az alvásodért:

  1. Mennyiség
    A legtöbb felnőttnek kegalább 7 óra alvásra van szükésge naponta az potimális egészség és és működés fenntartásához. Egyes embereknek a kipihentség érzéséhez még ennél is többre van szükségük. Ezért próbálj meg minden éjjel legalább 7, vagy több órát aludni. Ennek érdekében időben kerülj ágyba, hogy legyen lehetőséged egy teljes estét átaludni.

     
  2. Minőség
    A mennyiségen túl az alvásod minősége is fontos. Mindössze 7 órát aludni minden éjjel önmagában nem elég. Ezért igyekezz elkerülni az alvást megzavaró tényezőket esténként. Ilyenek lehetnek az alkohol, a koffein, vagy a dohányzás. De egyes gyógyszerek szedése is megzavarhatja az alvást, ezért minden esetben kérd ki orvosod véleményét.

     
  3. Rendszeresség
    A megfelelő időben történő elalvás is rendkívül fontos. Az alvás a napi rutinunk életritmusunk szerves része kell, hogy legyen. A legpihentetőbb az alvás az esti órákban, amikor sötét van és beindul a szervezet melatonin termelése. Ezért törekedj a megfelelő időőben történő elalvásra, valamint arra, hogy az elalvás és ébredés időpontja közel azonos legyen minden nap.